Singgoh Le Dulu Aok Yer

Saturday, August 22, 2009

Sengal

Apa kes dekat pukul 2 pagi still ader kat opis..
1. Aku bengang kat JBA sbb masuk hari ni cukup seminggu Beserah tak der air. Dengar gak cerita, pam kat Loji Semambu rosak sebijik. So, kalau ada air pun slow jer. Dah cukup seminggu, ari ni baru la terkial-kial call Tahap Engineering suruh pergi repair. Buduh betul. Kenapa la tak panggil awal2. Padahal sebelum ni pun kalau kerja emergency kat JBA tu, kitorang la yg duk buat, dari Gebeng sampai ke Cameron. Dari Kuantan sampai Rompin. Seluruh Pahang kitorg pergi nak tabur bakti kat rakyat, takut diorg tak leh mandi masak makan cebuk. Pagi tadi paling teruk. Tak der air punya pasal, pukul 12.30 tghari baru aku masuk opis. Padan muka aku kerja tak siap..
2. Aku bengang kat Kakak, selalu cam tu. Tiap kali nak makan, tiap kali tu jugak la dia carik gaduh. Hari ni cari gaduh ngan Along Munirah. Terus potong stim aku nak dinner. Bengang jer rasa kepala hotak berjambul aku. Terus aku cancel makan.
3. Tgh duk layan blues hilang selera makan, datang la pulak mamat ni sorg carik aku. Budak kampung aku. Dr hari aku jumpa dia minggu lepas, slps bertahun-tahun lamanya, aku dah rasa ada something wrong ngan dia. Aku tgk muka dia tu ada ala2 x housemate aku yg kaki dam tu. Sembang pun kemas semacam jer. Hampeh. Nak pinjam duit la pulak. Tepat firasat aku. Terus terang je la aku ckp aku pun tgh sengkek. Pas tu nak kuar nih, bos aku panggil gi Empangan Kobat, pam meletup. Nak kena settle mlm ni jugak.
Itu yg aku cabut keluar rumah tu. Call kwn2 ajak minum, sorg pun tak free. Lepak ofis je la, siapkan kerja mana yang patut. Dah siap, aku tulis la cerita ni. Tetiba perut rasa lapar la pulak...

No comments: