Singgoh Le Dulu Aok Yer

Saturday, August 1, 2009

Trip To Melaka

Masuk minggu yang ni, dah 3 minggu straight aku outing keluar dari Pahang. First week, Merapoh, Lipis dan Ipoh. 2nd week, Ipoh, Cameron dan Kelantan. Minggu ni, kita gi Melaka la pulak. Nak gi menjengah Ayah Su dgn Cik Su. Shoot dari Kuantan lepas Maghrib. Gi ambik Teh ngan Najwa kat Indera Mahkota, Abg Yie ngan family dia pun tunggu situ. Pandai diorg. Keluar rumah sblm maghrib, so boleh terus jama'. Gi dua keta, Waja ngan BM Abg Yie. Abg Din tak ikut, ada Family Day kat Awana Kijal.

Keta aku, aku, Ayah, Teh, Kakak, Adik n Najwa. Keta lagi satu, Abg Yie, Kak Mah, Along Shamimi, Kak Chik, Kak Lang, Balqis ngan Eca. First stop, R&R Muadzam. Toilet, makan, solat Isya'. Sempat gak jumpa ngan site engineer aku si Razhar. Dia jaga projek civil kitorg kat Muadzam tu.
2nd stop, ehh... 2nd stop kat depan rumah Ayah Su dah. Tgh malam sampai sana. Sampai terus tido.

Esoknya, acara biasa, breakfast beramai-ramai. Pas tu gi rumah sepupu Abg Yie kat... (aku lupa la pulak nama tempat tu) Best giler rumah abang ni, pokok durian tepi rumah, rambutan tak yah panjat, pakai petik je... Nasib baik aku ni tgh batuk n selsema, kalau tak habis seguni durian aku belasah.

Kak Ani, Abg Fadhil ngan Achik sampai around pukul 3. Masa tu semua org dah mcm penat giler ngan acara makan2 ngan jalan2. Ptg bersihkan rumah, mlm gi makan seafood. Ingatkan nak ke Zoo Malam lepas dinner tu, tapi tgk budak2 mcm dah flat semacam jer. So balik tidur je la.

Tgh malam, dalam pukul 1 lebih, Ecal menangis. Lama. Dekat 15 minit tak berenti lagi. Aku ngan Abg Yie tgk dia lain mcm jer. Sah!! Ada benda kacau. Abg Yie call abg dia kat Kelantan, baca ayat Qur'an kat air thru phone, bagi Ecal minum. Lepas tu OK. Aku sambung tidur. Pukul 4 aku dah nak kena bangun, nak gerak ke KL pulak. Esok pagi ada Bowling EXSAS kat Sunway..

No comments: