Singgoh Le Dulu Aok Yer

Friday, October 2, 2009

Ziarah Kubur Arwah Mek

Lepas semayang raya hari tu, kami adik beradik ziarah kubur arwah Mek. Sampai sana baru aku realise that dah lama sebenarnya aku tak berkunjung ke sana walaupun dekat jer ngan rumah aku. Anyway, ustaz pernah kata, mengingati arwah bukanlah dengan cara berkunjung ke kuburnya. Yang lebih penting, ingatan dan sedekahkan seberapa byk amalan baik dan bacaan Qur'an utk arwah. Banyakkan doa sebab doa anak yang soleh akan sampai terus kepada arwah ibubapanya.
Hmm... doa anak yang soleh. Kalau anak Salleh, memang betul dah aku ni. Kalau anak yang soleh... jauh lagi la nampaknya...


Ayah & arwah Mek share a same birthdate, tahunnya jer yang beza. Ayah muda setahun daripada Mek


Cuma aku n anak2, Kak Ani n anak2, Ayah Su & Cik Su jer. Teh n family dan Abang Din n family raya kat rumah mertua diorg


Cik Su nangis lagi ingatkan arwah

No comments: