Singgoh Le Dulu Aok Yer

Tuesday, October 13, 2009

Mereka Yang Rebah

Kalau dulu2, tahun 60-an hingga 80-an, bila dtg time raya, kita selalu diingatkan kepada perajurit-perajurit di perbatasan yang mengawal negara dari ancaman komunis. Kita jugak diingatkan kepada mereka yg terkorban mempertahankan negara ini. Sampaikan ada lagu raya yang sebut pasal diorang.
Tapi jangan kerana ancaman komunis dah berakhir, kita sangka dah tak de mereka yg rebah. Ader... Tak caya tengok nih. Ha tengok! tengok! tengok! (sebut mcm iklan keselamatan jalanraya tu...)

Yg pertama sekali rebah. Barisan hadapan



Mangsa kedua....


dan seterusnya....


ader lagi....


isshh... ramai tu



makin ramai dan besar-besar pulak yg rebah ni...


yg dewasa pun apa kurangnya....


semuanya sebab.....

PENAT RAYA
PENAT MAKAN
PENAT JALAN

PENAT.....

p/s : raya kedua masa kat rumah Ayah We di Pasir Putih....

hehehehe...

1 comment:

jumana said...

suspen
ingt kn ape lah td :D
best tu tngkp gmbr org tdo..haha