Singgoh Le Dulu Aok Yer

Monday, October 5, 2009

Lawak Spenda MB Pahang

Sabtu lepas, masa OTW gi open house Maker kat Indera Sempurna, KZ cerita. 2 - 3 bulan lepas, MB buat perjumpaan dengan beberapa syarikat pelabur yg melabur di Pahang. Isteri seorg kawan dia dtg dr KL bersama bossnya yg berpangkat Tan Sri mewakili salah sebuah syarikat yg dijemput ke perjumpaan tersebut.
Ikut jadual, perjumpaan tu pukul 8 pagi. Tunggu punya tunggu punya tunggu... sejam berlalu.

Batang hidung MB tak nampak lagi. Tunggu lagi dan lagi dan lagi dan lagi....

Para jemputan dah start gelisah. Apa nih? JAnji pukul 8, dah nak masuk pukul 10 pun tak nampak bayang pun lagi. Jemputan yang datang pun bukan la busuk2 punya kaki. Kalau dah melabur, tak der duit juta2, tak la melabur, ye tak.
Akhirnya, pukul 10 lebih MB sampai. Buat muka tak cerdik dia jer masuk. PAs tu dia pun start bercakap dgn memberi alasan kelewatannya
"Sorry la lambat sikit. Cari spender tak jumpa..."
Ingat kelakar la tu. Jemputan terpinga2, tak tahu nak gelak ke nak nangis...
Tetiba Sam menyampuk, "ooo.... meeting yg tu! Aku ada dalam meeting tu. Denan tu mmg selalu mcm tu. Dia ingat kelakar la lawak spenda dia tu..."
"Tapi dia ada cakap benda betul masa perjumpaan tu. Bila dia sebut pasal PKNJohor (yg melabur kat Pahang melalui KPJ), dia kata,
"PKNJ ni bagus la. Hebat. Saya puji. Memang patutla, sbb MB Johor pandai, tak mcm saya, bodoh..""

2 comments:

jumana said...

thanks singgah di blog sy
dn komen tu...terima kaseh
salam kenal :D

Idi said...

Welcome. No prob. Salam kenal jugak.

Be strong, and cuba amalkan bac Surah Al-Kauthar dan a Surah Ar-Rahman. InsyaAllah, Allah akan bagi ketenangan dan kasih sayang utk Diya.