Singgoh Le Dulu Aok Yer

Saturday, December 6, 2008

Some Oldies From The Old Blog

Petang semalam aku masukkan some of the old articles from my old blog kat lifelogger. Jenuh gak la aku godak PC kat ofis cari artikel2 ni since lifelogger still sangkut tak leh nak masuk. Ntah bila la nak boleh bukak balik. Rasanya may be ini last posting dr old blog aku. Yang selebihnya tu aku ingat, biar kan je la kot... nak wat cam ner. Abis dah benda alah tu tak leh nak bukak. Tak tau la kalau sifu aku dah boleh bukak lifelogger dia. So.... all the old articles aku postkan ke bulan Oktober, except yg Birthday Kakak aku post ke September, ikut tarikh asal dia.

Petang semalam, aku ada interview. Yang bestnya, org yang nak interview aku tu datang ofis aku, ajak aku gi minum kat kedai sebelah sebab ofis aku tgh cacamarba dgn member2 geng letrik tgh duk discuss pasal projek, pasal payment, pasal material, pasal masal mak nenek semua ada la.

Sembang punya sembang dia pun bgtau la pasal nak offer aku jadi faci utk course public speaking kat kolej dia. Aku kata, "alaaaa... malasnya nak gi interview". Pas tu dia cakap, "ni tgh interview la ni, tak der interview lain lagi dah. Tinggal lagi u kena hantar resume kat I utk official. Pas tu nanti I keluarkan surat dan u kena start mengajar bulan Januari. I bg u 2 minggu utk siapkan resume". Aku rasa la, ini la job interview paling special sepanjang hayat aku dikandung badan kat dunia fana' ni. Hehehe...

Resume? HHHmmmmm... Dah bertahun rasanya aku tak wat resume nih. Last aku try buat masa tgh tahun ari tu, sampai skrg tak siap2 lagi. Dah tak reti dah aku nak buat resume. Plus, degree aku and most of sijil2 aku dah hilang ntah ke mana. Sijil yang hilang tu pulak semua yang penting2 lak tu. Bukan koman2 punya sijil. Sijil yang aku paling sayang, signed by dua tokoh besar negara masa tu, Dr. M & Anwar Ibrahim pun hilang. "Tak per, u bubuh je la apa yang ada...". Kira ok la tu.

Selain kelas public speaking, nanti aku kena jugak train team debate dan pidato kolej utk any tournament. Though tournament lambat lagi, but they wish to start and prepare the team earlier. Hmmm... Apa lagi aku nak pikir, pikir pun tak guna dah sebab aku dah cakap setuju dah semalam. So, a promise is a promise. Kata kena kota. Tak nak la jadik mcm satu Ustazah tu, ada ke patut dia cakap kat aku janji tu kecik jer dalam Islam. Terkedu kejap aku... issshhhh... mengumpat lagi aku ptg Jumaat yg mulia nih.

Kerja nih kira part time lecturer la. Kelas aku cuma once a week dibuat sebelah mlm. So tak kacau kerja aku skrg ni. The pay? Tak tau la aku ok ke tak sbb aku tak nak kira sgt pasal pay tu. Aku cuma nak experience new things, mana tau aku suka. Sesambil tu, boleh jugak aku kongsi experience aku ngan org lain. Ye la, ilmu kalau tak dibelanjakan akan jadik makin kurang.

Cuma satu jer dlm kepala aku ni, boleh ke aku jadik pengajar yang baik... Ahhhh!!!! Tak yah pikir, pikir byk2 nanti tak jadik. Apa yang datang, itu yang kuhadap. Membujur lalu melintang patah!!!! Muarrggghhhhhh!!!! Hahahahaha!!! Gelak ala2 Jalak Lenteng gitu.

Ciow.

1 comment:

Unknown said...

... "manusia dipegang pada janji.. namun janji Allah jua yang pasti..