Singgoh Le Dulu Aok Yer

Thursday, November 19, 2009

TNB PUNYA HAL, KAMI YANG BASAH

Pagi semalam, Beserah tak der air. Dalam hati kecik aku kata, kalau tak di Loji Alor Akar, mesti Empangan Kobat ada masalah. Tak pe la. Nanti sampai ofis aku ctc Sepol tanya apa hal. Sampai ofis, ding dong ding dong, pergi site kat Maran, terus lupa nak tanya Sepol. Sampai rumah tgh malam, still tak der air. Hah!! Ni yg rasa mcm nak bunuh org je ni. Sib baik la air yg takung ptg tadi ada lagi. Baru teringat semula kat Sepol. Dah tgh malam ni, esok je la tanya.
Bangun pagi tadi, dah ada air. Cuma tak laju mcm biasa. Dah OK la kut tu. Sampai ofis, Ina tanya, mcmana nak beli diesel dlm tong. Aku tanya nak buat apa? Utk genset kat Pam Alor Akar. TNB buat hal lagi. Oooo... patut la.
So, terkejar ke sana ke mari la aku ngan Lan dan Nazri. Pergi JBA, pergi Jabatan Perdagangan Dlm Negeri, pergi carik pam, pergi carik dram, pergi carik diesel, pergi tuang diesel. Dan semua tu... dalam hujan!!
Hmmm... best jugak lama2 tak main hujan nih...
Terima kasih kat TNB. Dapat gak alasan utk aku main hujan. Hahahahaha....

1 comment:

Farah said...

salam,

thanks for reading my blog..tak tau pulak ada orang yg sy tak kenal baca blog tu..yeah, agak bz lately...kerja, n study...rindu jugak nak menulis...tp tgh kering idea... insyallah, ada kesempatan nanti sy sambung...thanks once again...n u have a nice blog too...