Singgoh Le Dulu Aok Yer

Monday, January 26, 2009

Chinese New Year Trgn Trip

On Saturday, aku travel ke Trgn utk hadiri dua kenduri kawin, Saturday kat Sura, Dungun and kat Pulau Kerengga, Marang the next day. Malas nak cerita apa jadik masa kenduri tu, boring orang nak baca. Cuma nak citer, jambatan baru kat Kuala Dungun dah pun siap dan dibuka utk laluan. Jambatan tu menghubungkan Kuala Dungun di sebelah selatan dengan Seberang Pintasan di sebelah utara. Kalau sesaper nak lalu jambatan tu, kalau dari Selatan, kena masuk ke Kuala Dungun (bandar Dungun), nanti ikut signbord Seberang Pintasan/Tanjung Bidara. Kalau dari arah utara, masuk simpang Tanjung Jara dan belok ke kanan (ke Seberang Pintasan) selepas Tanjung Jara Resort.

Dari atas jambatan, boleh nampak pemandangan Kuala Sungai Dungun dengan bukit batu Tanjung Jara disebelah utara. Serius tut, cantik pemandangan kat atas jambatan tu. Sayangnya aku terlupa bawak kamera. Kalau tak, mmg aku berenti kat atas tu, ambik gambor sesnap dua snap letak kat dlm blog ni. Nak wat camana, lain kali kalau ader rezeki aku ke sana, aku ambik gambar.

Keduanya, jalan tambak hujung airport KT kat tepi laut Teluk Ketapang (ye ke Teluk Ketapang, aku lupa la pulak nama dia...), dah pun siap dan dibuka utk laluan. Masa aku kerja dua tahun kat KT, hujung airport tu salah satu tpt lepak faverit aku. Parking kat hujung landasan tu mengadap ke laut tunggu kapal terbang naik atau turun lalu kat atas kepala. Tu la dulu cita2 nak jadik pilot, tapi cita2 tinggal cita2 je la. yg ada skrg ni cuma citra cita je...

Panjang jugak jalan yang dia tambak tu. Since masa aku lalu tu hari tgh hujan dan ombak tgh gelora, tak ramai sgt la yg melepak kat sana. Tpt nak berenti pun tak der. So lalu je la, otw ke rumah mak & pak che' man.

Satu benda la aku kesal sikit, aku mmg dah ingat nak bwk kamera mlm sblm trip tu. Tapi pagi tu ntah mcmana la boleh lupa. Kalau takat nak ambik gambar pakai phone aku, lagi baik ambik gambar pakai kamera mainan... tak cantik langsung. Telepon murah, cap ayam jer... masuk air lak tu...

Chow.

No comments: