Singgoh Le Dulu Aok Yer

Friday, July 24, 2009

Keretaku Kena Pecah

Balik dari Ipoh hari Rabu, tgh malam baru sampai Kuantan. Hari Khamis ngan Jumaat masuk ofis. Saturday to, I made another trip to Ipoh, only this time, pergi konvoi 3 kereta ngan satu lori kicap Jalen. Keta aku, Ayah bawak, Honda Teh, Teh Man bawak, Beemer Abg Yie, dia bawak sendiri. Lori Kicap Jalen tu aku bawak. GDL pun tak de. Hehehe... Ni ha gambar lori kicap Jalen tu.



First stop, kat R&R Gambang, breakfast.






Second stop, tol Bentong. Ayah dah sesat sebab Teh Man bagi salah info. Pening betul la adik aku yang sorg ni. Selalu sesat dan menyesatkan. 3rd stop kat R&R Genting Sempah, toilet time n ice cream time.
Abg Yie ngan Kak Mah terus ke Sg. Buluh hantar emak dia kat rumah abang dia. The rest panjat Bukit Genting, dan turun balik kat Batang Kali. Gear dua je boleh lori kicap Jalen aku nih. Huh... Penat!!

4th stop, R&R Tg. Malim. Teh ngan Ayah buat 4th stop kat Stesen Petronas Batang Kali sebab Najwa muntah. Pening turun bukit Genting kot.. Abang Yie pun dah sampai, so sambung balik jalan sampai R&R Tapah. Stop lagi, makan tengahari ngan solat. Settle makan, sambung balik, terus ke Ipoh dan straight gi rumah.

Sampai rumah, dah dekat pukul 6 ptg, basuh rumah, turun barang, kemas barang, solat, keluar shopping, balik, tidur. Pehh!! Penat bawak lori, penat kemas rumah, penat segala-gala. Lori dah la tak de air cond, berat, tapi condition dia still OK.





Bangun pagi esoknya, hujan. Aku keluar kat depan tu tgk cermin tingkap keta Abg Yie terbukak. Ingatkan dia lupa tutup, rupanya kena pecah. Tgk keta Teh pun kena pecah jugak. Tgk keta aku, halamak... pun kena!!! Cek cek, hilang hp aku dua bijik. Satu Sony Ericksson PDA P990, ngan satu Nokia model baru yang belum ada kat market Malaysia. Waaaa.... rasa nak nangis. PDA tu aku jarang bukak, cuma bila nak tgk info2 kat dlm tu atau time nak pakai line emergency aku jer, baru aku bukak, Nokia tu pulak, Nazri beli kat China, nak bagi hadiah kawin kat Mie Telur. Malangnya nasib aku.

No comments: