Singgoh Le Dulu Aok Yer

Thursday, December 15, 2011

MY FIRST SHOW ON STAGE

These photos was taken way back in 1982, when I was 9 years old, in Standard 3, Sekolah Kebangsaan Beserah, the exact same school that my kids are going now. Ini bukan kali pertama naik stage, sbb dari Darjah Satu lagi, tiap-tiap tahun naik pentas ambik hadiah peksa. But then, ini persembahan pentas kali pertama dalam hidup, and it was in English.

Aku pegang watak sebagai Toyol... hehehe. Baju hijau duk kat depan tu, aku la tu. Cikgu aku kata, susahnya nak mekap orang hensem jadik huduh... hehehe... Aku hensem masa budak2... kahkahkahkui..


Belakang : Anita Ali, Wan Nor Asmawi & Lailaitul Adawiyah
Depan : Me & Azhar Majid 

Kisahnya bermula bila dua orang adik beradik, (Awie & Lailatul) sedang bermain dekat dengan sebuah perigi buruk di tepi hutan, satu kawasan yang tidak sepatutnya mereka pergi. Tiba-tiba, toyol muncul dari telaga buruk itu dan menangkap si Awie (patutnya tangkap si Lailatul, lagi senang dan lagi syok... hehehe) lalu dibawa masuk ke telaga buruk itu...

 Tangkap dia... makan budak!!!!


Si Lailatul pun berlari balik ke rumah dan mengadu kepada ayahnya (Azhar). Dua beranak itu pun datang ke telaga buruk dan menangkap si Toyol dan mencabut hidungnya serta memaksa Toyol  memulangkan anaknya Awie..


Aduyai... kantol sudah

Maka, kerna tepaksa, si Toyol yang tercabut hidung itupun memulangkan Awie kepada Azhar. Sebelum pulang, Azhar telah memberikan nasihat-nasihat berguna kepada Toyol supaya Toyol kembali semula ke jalan yang benar... hehe

"... dan ingatlah ketika Rasulullah bersabda..." kena ceramah la pulok...

Selepas itu, Azhar pun membawa anak2nya pulang, and they live happily ever after...

Here's the cast again... Anita sebagai narrator.. Ingat ya... dalam Bahasa Inggeris...

2 comments:

hikayathati said...

Haha...lawak betul muka ko, sapa la cikgu yang make up ko tuh..gaya betul toyol zaman 80an.

Irfa said...

hehe..lawak la..senang sungguh jalan citernya yer