Singgoh Le Dulu Aok Yer

Friday, April 8, 2011

3 DOORS OFFICE ROOM

Setelah berkhabar angin, berdesas desus dan bergosip tepi tingkap, akhirnya deparment aku pun pindah la ke ofis baru.. Start dari hari Rabu kitorg dah start pindah barang sikit2, hari ni member dari maintenance tolong punggahkan perabot. Yang belum pindah cuma mesin fotostate dan personal belongings one of my staff. Isnin nanti baru diorang tolong pindahkan...

This new office ni kecik sikit la banding ngan ofis lama. So, personal space utk staff aku dah kurang sikit. Maybe lepas dah siap kemas nanti, space akan jadi lebih besar. Boleh la aku request for perabut besar utk letak all the files yang berlambak tu.

As for me, my room is a bit weird sbb dia ada 3 pintu. Tak pernah lagi aku ada bilik yg ada 3 pintu. Selalunya 1 pintu je. Paling banyak pun 2. 3 pintu ni... ntah. Satu pintu utk ke ruang pejabat where all of my staff sit together, satu pintu connect ke bilik Manager Campus kat sebelah bilik aku and another one terus keluar, sesuai utk aku lari keluar tanpa pengetahuan staff aku. But I've told them kalau aku tetiba hilang, cari aku either kat cafe (right in front of my office), or bilik Manager Campus (sbb bilik dia ada sofa panjang boleh baring and I enjoy talking to him) or kat Kelab Pokok Ceri (bawah pokok ceri kat belakang blok ofis aku, the only place in this campus where we can do fogging.. hisap rokok da...)

Dari dlm bilik ni, sekarang, thru the glass panel, I can see my staff... they look happy, they're laughing, joking at each other, sambil mengemas dan buat kerja, hopefully it won't last... Let's pray.. and hope, this office akan lebih menggembirakan... dan lebih produktif.

1 comment:

chah said...

Pintu masuk 'ke sana' lg byk... pilih je yg mana suka kan..:) pe kabo bang!