Singgoh Le Dulu Aok Yer

Friday, May 29, 2009

Kakak Dapat Hadiah... Lagi

Posting ni patutnya dah dua tiga minggu lepas aku buat, tapi tertunda sbb nak tunggu kamera sampai balik kat aku utk aku download gambar. Majlis penyampaian hadiah ni pun tertangguh lama, a few months actually. Patutnya majlis ni buat akhir tahun lepas atau awal tahun ni, tapi entah apa masalah pihak sekolah, pertengahan bulan Mei baru dia buat.

Majlis Penyampaian Hadiah utk Sekolah Agama Rakyat Masjid Jame' Beserah, Kuantan. Last year, exam akhir tahun, Kakak dapat nombor dua. Kira OK la walaupun tak dapat nombor satu mcm sekolah kebangsaan dia. Aku dah cukup bangga dgn pencapaian dia. Bapak mana tak bangga, kan?

Kakak dengan sepupu, Abang Long Firdaus & dua pupu, Abang Long Hafiz

Utk sekolah kebangsaan, tempat pertama dari kelas pertama dan seluruh darjah satu. Utk sekolah agama, tempat kedua dari kelas pertama dan seluruh darjah satu. Dah lebih dari cukup untuk anak yang cuma ada Ayah tak ada Ibu. Apa apa la. Bapak mana yang tak nak bangga dengan anak sendiri, kan?

So, majlis pagi tu, aku bawak Adik sekali, tapi sampai stgh jalan Adik nak balik. Dia letih dengar org berucap lama sgt. So aku bawak dia balik. Sampai semula kat sekolah, laaaa... tak habis lagi pak mamat ni berucap. Lepas ucapan, ada persembahan nasyid, lepas tu ada tilawah dan hafazan. Abang Long Firdaus, anak Abg Din aku baca hafazan. Just FYI, Abang Long Firdaus Johan Hafazan Daerah Kuantan. Mesti bangga Abah ngan Mama dia.

Lepas hafazan, ada khatam Qur'an. Ada Abang Long Firdaus, ada Kak Long Shamimi ngan Abang Ngah Fahmi anak Abg Yie. Aku duk harap Kakak dapat khatam Qur'an sebelum dia masuk darjah 4. Tak mustahil, sbb dia pun dah masuk juzuk 5 6 dah.

Abang Long Firdaus mengetuai Majlis Khatam Qur'an

Lepas majlis Khatam Qur'an, ada jamuan, lepas tu baru penyampaian hadiah. Ni gambar-gambar dia dan mereka yang berkenaan.

Kakak, Alifah Nadia Amin

Abang Long, Mohd Firdaus Kamarudin

Abang Long, Mohd Hafiz Bin Razali

Abang Ngah, Fahmi Zahari

Kak Long Shamimi Binti Zahari

So, Kakak, tahniah dari Ayah. Terima kasih sbb buat Ayah bangga giler, kembang jer rasa sampai ketat seluar aku... Hahahaha....


Chow.

No comments: